الخميس، 8 أكتوبر 2020

احتضاااار للمبدعة/ مها بركات

 ،،،،،احتضااااار،،،،،،

@@@@@@@@


أنا قلبي بات مذبوح حزين

احتضر ألف مرة من الأنين

لأنه انخدع من غالييين

اللي ياما حنيت لهم الجبين !!!!!


ارتحت الوقتي...لما هديت اللي فات

كل اللي بنناه بدموووع وآهااااات

لأجل ساعة نعيش في تبااااات

ياحسرتاه...علي عمري اللي فات !!!!


نظرك للأسف مبقاش معااااك

لأنك ظلمت إنسانة تهواك

ياما نكرت وقفتي معاك

وفي الاخر 

تقول ان حبي هلاك !!!!!


أنا هبعد خلاص عن سكتك 

عشان سوء ظنك هيموتك

ومفكر إني خونت عشرتك

وإن أنا كنت سبب حسرتك !!!!


لكن للأسف....أنا ضحيتك

وعمري ما أتحمل كسرتك

يمكن بعادي يحلي دنيتك

لأن عمري ما هقبل مذلتك !!!!!


يكفيني إني همشي وربي معايا

وإن حبل الوصال كان هو منايا

لكنك بظلمك جنيت علي هوايا

وهديت كل اللي بنيته في دنيايا !!!!


سودت نهاري بالمرار

خلتني أعيش في انكسار

عيشتني كمان في حصار

ياما فكرت في الإنتحاااار !!!!


دي كانت قصتي بكل اختصار

كان لازم أخرج من الحصار

وأصمد ...وأتخذ القرار

وربي هيوفقني في الإختيار

لأن الحب مش خناق وشجار !!!!!


أنا لن أجادل مع الزمان

ولن أقف ضد الإعصار

لأن عمرك ما قدمت اعتذار

ودوماً كنت عليّ جبااار

       هنتظر

لعل الأيام تداوي المرار

وكل الهموم تزول مع إشراقة النهار !!!!!


بقلمي /

          مها 

             بركات


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

عيد الحب / فاطمة الرحالي

 عيد الحب ؟!  أي حب نتكلم عنه ، و نعيد ؟! بأي قلب نفرح به و يزهر القصيد ؟ الأوطان نار و الوجع شديد .. و الخطب زاد .. سحق العباد  طال الطفل و...