الثلاثاء، 28 ديسمبر 2021

مين الغلطان)) بقلمي ((منى شحاتة))

 (( مين الغلطان))


     بقلمي ((منى شحاتة))

جمهورية مصر العربية


     اه يانا اه يانا ياغلبي.

     اه يانا اه ياوجع

قلبي


     طول اليوم شيل وحط أنا ف البيت

     لما خلاص أنا 

اتهديت


     وف الاخر ترجعلي البيت

     لاوي بوزك ونازل

فيا شخط ونطر بس حتى قولي ...ياريت


     مقضي طلبات ...البيت


     وكمان رايح قال تتجوز ..

     وداخل عليا أنا

ومبوز .وتكسر ف حطيان....البيت


     والله والله لاوريك


     اتلمي اتلمي ياوليه ..

     اتلمي اتلمي ...شوية


     دا  أنا عمري مرة ماجيت

     من بره ودخلت البيت 

     ولالقمة حلوة أنا لاقيت

     ولا لاقي ست ف

البيت

     روحي بصي لنفسك ف مرايا وتعالي اتكلمي ...معايا

     

     جرى إيه جرى إيه ياعنية

     حوش حوش حوش... الملاغية

     ولاكلمة حلوة بقى 

ليا

     ولايوم طبطبت

عليا

     ولايوم جبتلي...

جلابية


     بقى ده شكل... الاغيه

     ولاحتى أنا أعبر...

فيه

     قال إيه وأروح

اهادية 

     روحي شوفي ياله... النسوان

     حواليكي ف كل... مكان


     لبيتك أهملت أنا.. نفسي

     ولعيالك ضعيت أنا...عمري


     ودلوقتي جاي وبتلومني 

     

     وأنت مظلوم ...

غلبان

     مين فينا هو الغلطان..


     قوليلي مين فيهم غلطان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

عيد الحب / فاطمة الرحالي

 عيد الحب ؟!  أي حب نتكلم عنه ، و نعيد ؟! بأي قلب نفرح به و يزهر القصيد ؟ الأوطان نار و الوجع شديد .. و الخطب زاد .. سحق العباد  طال الطفل و...