الاثنين، 6 أبريل 2020

راجل سند بجد/ بقلم فاتن عبد النبي

الست لازم تبقا ست
يمكن هانوها لما نادوها
وقالولها يبت
الست ديما بتحب ضهر
تتحامى فية
بتحب راجل يبقا راجل
تلاقه سند لما تنديه
انا باختصار محتاجة ليه
محتاجة كتفه لاجل اتسند
مرة عليه
وارمي حمولي كلها وانا بين
ايدية
عشت الحياة والعمر فات
ومكنش بنا كتير حاجات
انا معترفتش يوم باني
محتاجه راجل اتسند
مرة عليه
غير لما شفتو والتقتني
بخاف حتي من بصة
عنيه
معرفش ليه من قبل حتي
معرفه
حسيت اني محتاجة ليه
طول عمري وحدي فالحياة
بسند وساعد ده ودا
لكن بيجي عليا وقت بضعفف
اوي
واحس اني محتاجة كتف اتسند
مرة عليه
او ايد تطبطب وتدويني م الوجع
ال انا عايشه فيه
الست لازم تبقا ست بس امته لما
تلاقا ضل راجل عشان تتحامى فيه
مقصدش راجل يعني فبطاقته
كدا ةمكتوب ذكر
لا.  لا. ااقصد كلامه يكون ذكر
وفعله بيه يتذكر
ويكون سند للي ملوش فيوم
سند
وانا اصلي دوبت من الوجع
وانا قلبي كان اجدع جدع
لكن كرهني من الوجع
شيلته ياما حمول كتير
وياما م الناس اتخدع
وانا باختصار محتاجة احس
باني ست
والاقي ايده الحلوة بتبطب
علي قلبي ال فاض بيه الوجع
صعب اني اعيش راجل وست
انا نفسي فيه راجل يكفيني
انو يكون جدع وغيور عليا
وصعب جدا وفقلبه حنية
ودلع وانا باختصار حباه
ذكر مش صورة فالبطاقة
بتتذكر
الست لازم تبقا ست وكلامي
مش بس حروف كلامي جي
من الوجع معرفش خوف
ولا مستعدة اني اتخدع

          فاتن عبد النبي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

عيد الحب / فاطمة الرحالي

 عيد الحب ؟!  أي حب نتكلم عنه ، و نعيد ؟! بأي قلب نفرح به و يزهر القصيد ؟ الأوطان نار و الوجع شديد .. و الخطب زاد .. سحق العباد  طال الطفل و...