الثلاثاء، 4 أغسطس 2020

بنادي عليك المبدعة/أ.مشيرة النقيب

💚💚شعر غنائي
بقلم أ. مشيرة النقيب
❤بنادي عليك❤

بنادي عليك
ياأول حب في حياتي
لاقيته لما شوفت عنيك 
      كفايا فراق
      كفايا عناد
بعيش كل الليالي بُعاد
وأنا مشتاق
  وقلبي معاك
هناك جنبك وبشتاقلك
تعبت حبيبي من بُعدك
بعيش وحداني من بَعدك
 دموع وسُهاد
وبحلفلك
انا باقي على وصلك 
ومش قادر 
كلام القلب يوصَلك
 ويوصفلك لهيب شوقي
 و أشواقي سنين بُعدك
كلامي بكتبه لقلبك
هيشرحلك حنين الشوق
وكلمةواحدة بترجم
شعور مخلوق
بإني بعشقك وحدك
وكل حروفه بتقولك
أنا بحبك
بحبك حب خلاني
أكون ملكك
بروحي وحبي وحناني
أسير قلبك
تغيب عني وتنساني
وأخلصلك
وأنا الهيمان 
ومهما تسيبني أتعذب
هقولهالك كمان وكمان
أنا بحبك
وإنت الأهل والخلان
وكل حلاوة الأيام
وهنتظرك
في يوم تعطف على قلبي
وترويني أنا العطشان
لكلمة حب من قلبك
تنسيني جفى الأيام
واقولهالك كمان وكمان
أنا بحبك
 بنادي عليك
❤❤
بقلمي
أ. مشيرة النقيب
2/8/2020

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

عيد الحب / فاطمة الرحالي

 عيد الحب ؟!  أي حب نتكلم عنه ، و نعيد ؟! بأي قلب نفرح به و يزهر القصيد ؟ الأوطان نار و الوجع شديد .. و الخطب زاد .. سحق العباد  طال الطفل و...